Translate

sobota, 19 września 2015

Karbala



Witam!

Wojny... kiedyś mogliśmy pomyśleć, że to było "KIEDYŚ", teraz ten temat już nas nie tyczy... mogliśmy... wiele osób pewnie tak sądziło. Jednak temat wojen wrócił.  Moje pokolenie, które kiedyś myślało, przypuszczało czym będzie musiało się wykazać, w końcu każde ma za sobą jakieś "bohaterstwa", to co czeka nasze... teraz już wiemy. Mężczyźni zastanawiają się nad przyłączeniem do wojska, kobiety płaczą, aby przypadkiem ich mężczyzna o tym nie pomyślał, dzieci czekają na powrót ojców z wypraw wojennych.

Powstało dużo filmów o wojnie. Przyznam szczerze, że nie przepadam za tym tematem, nie lubię tego typu filmów. Kiedy chłopak powiedział mi, że chce iść do kina właśnie na film Karbala, nie byłam zadowolona i w pierwszej wersji miał iść sam lub z kimś innym. Po czasie stwierdziłam, że zobaczymy jak się polskie kino wykazało. Byłam naprawdę sceptycznie nastawiona, tym większe było moje zaskoczenie.

Film miał swoją premierę 11 września 2015 roku, reżyseria i scenariusz : Krzysztof Łukaszewicz.

Karbala trwa prawie dwie godziny ( dwie godziny bez pięciu minut :) ), akcja toczy się w Iraku. Pewnego czasu interesowałam się tą kulturą i przyznam, że to jak została przedstawiona w filmie może wydawać się bardzo stereotypowe, ale z różnych książek, jak i zarówno filmów wiem, że po prostu tak faktycznie było. Dla nas europejczyków lub po prostu polaków, Irak jest bardzo specyficznym miejscem o do końca zrozumianej dla nas kulturze i nie odpowiadających nam zasadach. Karbala jest pierwszym filmem od dłuższego czasu, który przeżywałam podczas oglądania. W mojej głowie rodziły się myśli o tym co bym zrobiła inaczej, jak ja bym się zachowała, co bym CZUŁA , gdyż uczucia w tym filmie są pokazane na naprawdę wysokim poziomie. Każdy myśli, że jak będzie trzeba walczyć to weźmie broń i pójdzie, nie będzie okazywał strachu. Ten film mocno ukazuje to co ludzie przeżywają podczas wojny. Film jest oparty na faktach, co moim zdaniem jest bardzo istotne. Oglądać i myśleć o tym, że to miało miejsce, że ludzie znaleźli się w takiej sytuacji, że to przeżyli...
Oglądając ten film zdecydowanie należy zwrócić uwagę na uzbrojenie polskich żołnierzy. Jeżeli ktoś się tym interesuje to będzie wiedział, że sposób w jaki w filmie zabezpieczone były wozy wojskowe jest prawdziwy, właśnie tak "super" uzbrojone Wojsko Polskie zostało wysłane do Iraku. Ja oczywiście nie byłam taka mądra, bo jak wspomniałam wcześniej nie interesują mnie tematy wojen, ale mój chłopak co chwilę mnie szturchał i pytał " a widziałaś to", "a widziałaś tamto" , nie chce mówić dokładnie na co zwracał mi uwagę, abyście mieli okazję oglądając dopatrzyć się, myślę dosyć zaskakujących faktów co do uzbrojenia.
Film ukazuje różne sposoby bohaterów na walkę o przeżycie, nie są to główne wątki, ale zauważalne. Każdy bohater jest inny, wyznaje inne wartości. Oglądając film warto zwrócić na to uwagę. Ciężko mi było oceniać postacie w filmie, szybko okazywało się, że wyciągałam zbyt pochopne wnioski.

Naprawdę szczerze polecam. Jestem zadowolona, że zdecydowałam się na pójście do kina na ten film. Polecam nie tylko mężczyznom, chociaż pewnie głównie ich ten temat zainteresuje, ale również kobietom.

Trailer filmu :
https://www.youtube.com/watch?v=yFTZoHtuct4

Zobaczcie i dajcie sobie szansę na przeżywanie tego filmu podczas oglądania. Dodam tylko, że zdjęcia dodane na samym końcu , naprawdę bardzo mnie wzruszyły.


A teraz życzę miłego wieczorku. :)





7 komentarzy:

  1. Muszę obejrzeć ten film choć za polskimi produkcjami nie przepadam. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tym filmie, ale też nie przepadam za filmami o wojnie. Najbardziej lubię oglądać horrory/thrillery :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz spotykam się z tym filmem. Fabuła niezbyt do mnie przemawia, ale może kiedyś go obejrzę :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  4. O ciekawy musi być!:)
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wręcz przeciwnie, uwielbiam oglądać filmy o tematyce wojennej. Nie słyszałam wcześniej o tym filmie, być może się skuszę w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam filmy o tematyce historycznej, wojennej. Obejrzałam zwiastun filmu i stwierdziłam, że muszę go obejrzeć.
    http://blogujzangie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam wcześniej o tym filmie.

    OdpowiedzUsuń